10. 11. 2017.

EMOCIJE U KOMUNIKACIJI

Poštovani učenici i drugi čitaoci,

sledeća vežba služi za razumevanje uloge emocija u međuljudskoj komunikaciji.

Svaka emocija koja se javi u pojedincu može biti opisana rečima. Prevod emocija u verbalni kod, omogućava bolje upravljanje emocijama i razvija sklonost da se svoja i tuđa ponašanja na korektan način objašnjavaju unutrašnjim, psihičkim uzrocima. 

Ljudi koji od malena imaju roditelje koji su skloni da pravilno tumače njihove postupke kao proizvod unutrašnjih, mentalnih stanja, razvijaju veću moć ne samo da kontrolišu svoje emocije i reagovanje, nego i da bolje upravljaju svojim mišljenjem, učenjem i pamćenjem.  

Iako je svaka emocija karakteristična za situaciju i konkretnu osobu koja je doživljava, ipak postoje neke univerzalne karakteristike emocija koje se tiču međuljudske komunikacije. Poznavanje ovih karakteristika doprinosi boljem razumevanju sebe i drugih ljudi u toku komunikacije. 

Klikom na sledeći link dolazite do stranice sa zadacima za vežbu u kojoj se od vas traži da prepoznate emociju na osnovu određenog opisa. Imajte na umu da je jedini nepromenjivi deo opisa emocije zapravo samo obrazac: procena situacije - poruka - očekivanje.  Evo linka: